Segueix-nos:

La passada setmana el Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC) va notificar als instituts  del Principat que, en compliment de la LOMQE, ha acordat que en les proves d’accés a la universitat d’aquest curs 2017 -18, la matèria d’Història de la Filosofia s’examinarà en la fase específica i, per tant, deixarà de ser matèria comuna en la fase general a totes les modalitats del Batxillerat. Així, l’estudiantat no podrà triar, com fins ara, entre Filosofia i Història com a matèria de la fase obligatòria, essent aquesta última l’única opció.

Al seu comunicat el CIC argumenta que aquesta decisió està motivada per la voluntat de donar més rellevància a la matèria d’Història de la Filosofia donant-li més pes de ponderació a les proves PAU per entrar a diferents graus universitaris de les branques d’arts i humanitats i de ciències socials i jurídiques. Ara bé, des de les Joventuts d’Esquerra Republicana entenem aquesta decisió com a contradictòria. No entenem com eliminar la matèria de la fase general implica una major rellevància d’aquesta, ja que hi ha el perill que la gran majoria d’alumnat - i en especial els de les branques…

Comparteix: Seguir llegint...

Les Joventuts d’Esquerra Republicana traslladem el nostre suport als vocals del tribunal de les Proves d’Accés a la Universitat de les Illes Balears i Pitiüses, que han fet un acte de dignitat lingüística en renunciar a les seves funcions davant la claudicació del rector de la Universitat de les Illes Balears, Llorenç Huguet, i el conseller d’Educació del Govern de les Illes, Martí March, enfront les pressions del Govern espanyol i dels omnipresents en qüestions anti-catalanistes, Ciutadans, per canviar els criteris lingüístics dels exàmens de selectivitat. Així, ens sumem a la denúncia de la “castellanització” de les proves d’accés a…

A més, és realment desencoratjador que aquest canvi de criteri vingui de la mà, precisament, del que s’autoanomena Govern del Canvi que havia de revertir les polítiques regressives en matèria lingüística de la nefasta legislatura de la que es venia amb el govern amb majoria absoluta del PP. Lluny d’això, introdueixen per primera vegada d’ençà que les Illes tenen competències en matèria d’ensenyament no universitari (1985), una modificació que suposa una reculada tan històrica com innecessària en l’ús de la llengua catalana a les PAU.   Les Joventuts d’Esquerra Republicana estem compromeses amb la defensa del català, la llengua pròpia…

Comparteix: Seguir llegint...

En els últims mesos, des de l’Estat espanyol s’intenta atacar el sistema d’ensenyament públic de Catalunya. Primer, qüestionant el sistema d’immersió lingüística i, actualment, qüestionant la ideologia dels llibres de text; posant sobre la taula si adoctrinen o no els infants d’educació primària catalans, a partir d’un informe denúncia del sindicat AMES (Acció per a la Millora de l’Ensenyament Secundari), arran del qual el Ministeri d’educació engegarà una investigació.

La intenció d’aquest sindicat - vinculat a Ciutadans i Societat Civil Catalana - és denunciar les principals editorials catalanes per obviar la història i institucions espanyoles i fer una explicació “massa” exhaustiva de tot allò referent a Catalunya. Així, amb aquesta denúncia, es vol aconseguir que sigui el Ministeri espanyol qui revisi i tingui l’última paraula dels llibres de text que s’editen, per tal de treure competències a la Generalitat tot imposant el relat oficial de la història nacional espanyola. Des de les Joventuts d’Esquerra Republicana denunciem aquest fet ja que es tracta d’una difamació que vol posar l’educació catana…

Comparteix: Seguir llegint...

El dijous 11 de maig, l’estudiantat universitari està convocat a una nova jornada de vaga per reclamar, una vegada més, la rebaixa del 30% de les taxes universitàries i la equiparació de preus de graus i màsters.

Les JERC ens sumem a aquesta convocatòria i ens posem al costat de les mobilitzacions estudiantils que pretenen seguir reivindicant una millora de les condicions d’accés a la universitat, amb l’objectiu final de garantir que tothom que vulgui accedir-hi, siguin quines siguin les seves condicions econòmiques, ho pugui fer. Com a jovent independentista i republicà creiem que, justament en el procés de desconnexió i el conseqüent procés constituent en què està immersa Catalunya, hem d’exigir al Govern – i concretament a la Secretaria d’Universitats i Recerca -  una voluntat total i real de diàleg amb la comunitat estudiantil universitària, entenent-la…

Comparteix: Seguir llegint...

Aquest dimecres 22 de març s’inaugura una nova edició del Saló de l’Ensenyament a la Fira de Barcelona, que durarà fins el 26 de març. Aquest Saló, destinat a l’orientació educativa i professional de l’alumnat, comptarà, una vegada més, amb la presència de l’exèrcit espanyol. I no només això, sinó que el seu estand s’ampliarà fins a tres vegades més.

Malauradament, el Saló de l’Ensenyament a Barcelona no és l’única fira en què l’exèrcit hi tindrà presència. També hi serà a la Fira de Lleida, al Saló de l’Esport i del Turisme Actiu de Muntanya i a la Fira de Formació i Treball. I també a Girona, on, tot i que la mateixa Fira ha aprovat un codi ètic segons el qual s’estableix que “en les manifestacions firals no es permetrà l’assistència d’expositors que vulnerin els valors i principis de la cultura de la pau, la defensa de la igualtat i els drets humans”, amb les últimes declaracions de l’alcaldessa…

Comparteix: Seguir llegint...

El dijous 9 de març, l’estudiantat està convocat a una jornada de vaga per mostrar el rebuig contundent i total a la LOMQE – la Llei Orgànica per a la millora de la qualitat de l’educació –, una llei que s’imposa des del govern espanyol al conjunt dels Països Catalans per atacar la immersió lingüística, la nostra capacitat d’autonomia, i el sistema educatiu públic com a garantia de cohesió i inclusió de tota la societat.

Una llei absolutament partidista, polititzada i amb una clara ideologia al darrere - que recupera les competències centrals del Ministeri per a dissenyar el currículum -, i feta sense diàleg i consens amb la comunitat educativa (i per descomptat, d’esquena a les reivindicacions dels i les estudiants) i molt lluny de l’objectiu d’aconseguir una millor educació per al conjunt de la ciutadania. A més, la LOMQE suprimeix el funcionament democràtic dels centres, amb la reducció de competències dels consells escolars, i recupera un model de direcció instrumentalitzat des de l’administració. Per això, des de les JERC fem una crida, no…

Comparteix: Seguir llegint...

El dimecres 1 i dijous 2 de març, l’estudiantat universitari està convocat a una jornada de vaga per reclamar la rebaixa del 30% de les taxes universitàries.

Les JERC ens sumem a aquesta convocatòria i ens posem al costat de les mobilitzacions estudiantils i reivindicatives que pretenen una millora de les condicions d’accés a la universitat, amb l’objectiu final de garantir que tothom que vulgui accedir-hi, siguin quines siguin les seves condicions econòmiques, ho pugui fer. Com a jovent independentista i republicà creiem que, justament en el procés de desconnexió i el conseqüent procés constituent en què està immersa Catalunya, hem d’exigir al Govern – i concretament a la Secretaria d’Universitats i Recerca -  una voluntat total i real de diàleg amb la comunitat estudiantil universitària, entenent-la…

Comparteix: Seguir llegint...

Des de ja fa un  temps  l’estudiantat d’instituts, i especialment aquells que cursen el Batxillerat, viuen una situació d’incertesa pel que fa a les Proves d’Accés a la Universitat. El debat sobre quin ha de ser el model d’accés als estudis superiors és complex i des de diversos governs s’ha intentat modificar - amb voluntat o no de millora segons els casos -, però el fet de no comptar amb la comunitat educativa i especialment amb l’alumnat és la tònica general.

Enguany, s’havia anunciat des del Ministeri d'educació de l’Estat una modificació en la fase general de les PAU que posava en una situació molt complicada al conjunt d’estudiants de Batxillerat, ja que majoritàriament aquests trien les assignatures dels dos cursos de Batxillerat en funció de les que s’escullen per examinar-se en fase específica i en fase general. Aquest és un conflicte més ocasionat per la LOMQE, la famosa llei Wert que des del jovent independentista sempre hem denunciat i el mateix govern català sempre ha rebutjat. Atenent les darreres notícies, sembla ser que aquest anunci del govern espanyol es retirararà…

Comparteix: Seguir llegint...

La Secretaria d’Universitats i Recerca de Catalunya ha publicat una nota de premsa en la qual informa d’un canvi en l’estructura de les Proves d’Accés a la Universitat del 2017, concretament en la fase general de la prova, per tal d’adaptar-se a l’ordre del Ministeri d’Educació, aprovada el 22 de desembre del 2016.

Fins ara, en la fase general, l’alumnat s’havia d’examinar obligatòriament de Llengua catalana, Llengua castellana, Llengua estrangera, i Història o Filosofia (aquestes dues últimes a escollir). I, a banda d’aquestes, podien escollir lliurement una matèria de modalitat entre una vintena d’assignatures. Però amb aquesta nova ordre del Ministeri, la fase general canvia i ja no existirà la possibilitat de triar la cinquena matèria de modalitat lliurement sinó que serà obligatòria una de les assignatures següents: Matemàtiques, Llatí, Matemàtiques Aplicades a les Ciències Socials o Fonaments de l’Art. Des de les JERC, ens sumem a les reivindicacions de l’estudiantat que s’està…

Comparteix: Seguir llegint...

El passat dissabte 28 de gener, el Ministeri d’Educació va deixar sense cobrar a 158.000 estudiants catalans (70.000 universitaris i 88.000 alumnes de l’àmbit no universitari) que tenien dret a beca perquè, segons els seus arguments, hi havia un error en el procés de sol·licitud per part de la Generalitat de Catalunya.

Això provoca que s’hagi de tornar a iniciar de zero i no es pugui preveure quants d’aquests estudiants que estan en situació de vulnerabilitat podran rebre l’ajuda econòmica que els havia estat assignada, ni quan ho faran. Aquesta ajuda, a més, no és proporcional al que paguem els estudiants catalans; ja que rebem un 20% del que ens tocaria segons les nostres aportacions. Amb tot això, els i les estudiants de Catalunya són els únics que s’han quedat sense rebre els diners pertinents del Ministeri d’Educació espanyol.   Des de les JERC denunciem la situació intencionada d’asfíxia econòmica per part…

Comparteix: Seguir llegint...